Airborn's Bla-Bla-uri

Air-Born-Blogger

SkypeOut vs VOIP Clicknet


Skypeout este serviciul contra cost de la Skype prin intermediul caruia poti suna de pe un computer via Skype oriunde in lumea asta, in reteaua de telefonie.

Fiind un vechi utilizator de Skype, am zis sa incerc si Skypeout. M-am chinuit ceva cu incarcarea contului de Skype (PayPal nu vrea daca se prinde ca esti din Romania, lui Moneybookers nu i-a placut cardul meu, asa ca in final am ramas doar cu transfer bancar) dar in final am reusit sa incarc 5 USD in cont. Pe care din prostie i-am transformat in 5 Euro. Evident am pierdut un mic procent la conversia monedei.

Intr-un final, mi-am sunat un prieten din Germania. Pe mobil, in reteaua T-Mobile. Tariful afisat pe http://www.skype.com era de 0,2 euro + TVA. Acelasi tarif era afisat si pe Skype , pe iPhone, dupa conectarea apelului. Recunosc ca s-a auzit bine, desi sunam din Comarnic, via 3G Vodafone si aveam doar 2 linute de semnal.  Uitandu-ma pe desfasuratorul de pe skype.com, am vazut astfel:

-> 0:18 => 0,279 (TVA & connection fee incluse);

-> 4:59 => 1,079 (TVA & connection fee incluse).

Bun, mi-am zis. TVA-ul stiu ce e … da’ connection fee?! Ei bine, connection fee este o taxa ce se aplica din secunda a 5-a a convorbirilor taxabile. Valoarea este fixa in functie de moneda folosita (ex: 0,039 euro + TVA daca ai moneda in Euro sau 0,039 USD + TVA daca ai moneda in USD). Detalii la Skype Connection Fee si concluzia e ca te tapesti daca ai moneda in EURO …

Cautand alternative la skype pentru apeluri internationale, am gasit tarifele de la telefonievoip.clicknet.ro la tarife telefonie Voip Clicknet.

Comparand SkypeOut vs Telefonie VOIP Clicknet:

-> Germania retele mobile via SkypeOut: 0,2 Euro + TVA + connection fee => 0,279 daca se vorbeste sub 1 minut;

-> Germania retele mobile via Clicknet: 0,167 Euro TVA inclus / minut.

Avantaje Skype:

-> codec cu compresia si calitate buna;

-> criptare AES256.

PS: Sunam de pe Nokia, cu Skype 4 Symbian …

Martie 10, 2010 - Posted by | Tips & Tricks | , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

