Airborn's Bla-Bla-uri

Air-Born-Blogger

La Domnu Iisus e ars un bec…


… si chiar asa era😉

Sa o iau de la inceput …era vineri la pranz si eram in biserica unui sat de munte din Brasov! In Bucuresti de ex, s-ar fi zis ca „se trece pe sub masa”. Doar ca in Brasov nu se trece pe sub masa… Apropos, ce semnifica de fapt trecerea pe sub masa?!
Revenind: stateam la o mica coada ca sa ajung la masa (pe sub care nu se trece)! Si se faceau probe cu luminile din biserica! Si atunci surpriza din titlu😉

PS: Published via iPhone WordPress App!

Aprilie 19, 2009 - Posted by | File de jurnal

8 comentarii »

  1. Era vineri dupa-amiaza spre seara si eram la o biserica in Bucuresti! Eu am trecut pe sub masa…🙂

    Comentariu de Angi | Aprilie 20, 2009 | Răspunde

    • Bravo tie😉
      Si? simti vreo schimbare? Poti sa imi spui ceva despre semnificatia acestui gest?

      Sau de ce e nevoie sa pupi mana preotului? sau sa ingenunchezi cand se citeste Evanghelia?!

      Comentariu de AirBorn | Aprilie 20, 2009 | Răspunde

  2. Cumva tu ai scris pe blog din biserica?!😛

    Comentariu de Angi | Aprilie 20, 2009 | Răspunde

    • Nope … post-ul l-am scris duminica seara din pat … ascultand rapaitul ploii si privindu-i dansul pe fereastra de deasupra patului😉

      PS: Recunosc ca fraza am notat-o pe iPhone in Biserica, ca nu cumva sa o uit! Nu-i asa ca e geniala ?😉

      Comentariu de AirBorn | Aprilie 20, 2009 | Răspunde

  3. Voi reveni cu raspunsul cat de curand…😛

    Comentariu de Angi | Aprilie 21, 2009 | Răspunde

  4. Raspunsul colegei cu care am mers la biserica a fost unul de genul „asa trebuie”, insa gandindu-ma ca in acea seara se facea slujba de inmormantare a Domnului Isus, putem face o paralela intre sacrificiul facut pt. ca noi sa putem trai si pt. a ne fi iertate pacatele si obiceiul de a trece pe sub masa. Ma gandesc ca odata cu trecerea pe sub masa putem lasa in urma noastra pacatele si astfel putem fi iertati din nou.
    Nu stiu eu prea multe legate de slujbele ortodoxe pt. ca nu prea am participat, insa nu imi place pt. ca sunt incurajate aceste obiceiuri si consider ca se pierde cumva esenta lucrurilor.
    Eu am stat vreo 2 ore si jumatate si nu am inteles nimic din ceea ce se canta…
    Dar macar am avut ocazia de a fi mai aproape cu gandul de Dumnezeu. Acest lucru il poti face oricand, insa atmosfera a fost chiar placuta si era chiar pacat sa te gandesti la cu totul altceva in acele momente.

    Pe masa pe sub care se trecea (de 3 ori) erau asezate epitaful, Evanghelia si crucea.
    Nu s-a pus problema cel putin acum de a pupa mana preotului ori de a ingenunchia, insa se pupa cele 3 obiecte de pe masa, o alta cruce mare si icoanele.

    Spre final, s-a iesit cu epitaful care a fost purtat de preoti si a fost inconjurata biserica (de 3 ori).

    In tot acest timp, am tinut o lumanare aprinsa.

    Acestea „ziind fise”, I’m outta here…😛

    Comentariu de Angi | Aprilie 21, 2009 | Răspunde


Lasă un răspuns

