Airborn's Bla-Bla-uri

Air-Born-Blogger

Schism: Replica la Fitna


Ei bine … filmuletzul e din aceeasi categorie cu FITNA. Ia niste pasaje dintr-un text religios (crestin de data asta ) si le prezinta ca „adevaruri universale”. Exact asta facea si FITNA.

Cand am auzit de acest filmuletz – Schism – am fost 99.99% sigur ca pasajele sunt din Vechiul Testament. Nu m-am inselat. De asemenea am fost sigur ca , spre deosebire de lumea musulmana, lumea crestina a trecut peste secolele de violenta generata de diferentele religioase si a evoluat. Ei bine si aici m-am cam inselat … E o „tanti” crestina care propavaduieste „razboiul” si care spune cam asa: „Vreau sa vad tineri atasati de cauza lui Iisus asa cum vad alti tineri atasati de cauza Islamului. Vreau sa vad tineri la fel de dedicati pentru Evanghelie asa cum vad in Pakistan, Israel, Palestina, pentru ca noi avem , scuzati-ma, ADEVARUL, de partea noastra „. Tanti uita insa de „iubeste-ti aproapele”, „intoarce si celalalt obraz” .. concepte care , dupa parerea mea, fac crestinismul o religie mai buna. Si „tanti” uita ca toti pretind ca au ADEVARUL de partea lor😉 .

Concluzia: m-am inselat … Desi clar mai evoluati, mai copti, crestinii occidentali pot fi si ei fanatici… O mai vedem pe „tanti” tipand „This means WAR… This means WAR…” . Ce mi se pare trist : suntem toti pe aceeasi barca – aka o piatra mare ce orbiteaza in jurul unei stele – suntem atat de mici si insignifianti fata de Universul inconjurator … si totusi in loc sa cautam lucrurile care ne unesc si care ne aproprie … nu suntem in stare decat sa dezgropam ura si resentimente vechi de secole …

Filmul „Schism” are urmatoarea concluzie: „E usor sa iei pasaje din orice Carte Sfanta, sa le scoti din context
si sa le faci astfel sa sune de parca ar fi cea mai inumana carte scrisa vreodata. Asta este ce Geert Wilders a facut pentru a strange suporteri ideologiei sale pline de ura. Sa creeze o ruptura …”

Si acum filmul …

Cineva ar putea zice ca „tanti” propavaduieste un altfel de razboi decat cel cu pusti si bombe… Totusi, desi unii copii poate ca inteleg acest aspect… nu sunt sigur ca toti o fac … si asta ar putea duce la altceva😉

Aprilie 13, 2008 - Posted by | Bla bla-uri, Recomandari | , , ,

2 comentarii »

  1. Si concluzia de la sfarsitul filmului nu dovedeste o doza de bun simt pe care crestinul care a facut Fitna nu a avut-o? Cat despre evolutia crestinilor eu am o parere putin mai proasta: au „evoluat” pana au pierdu crestinismul.

    Comentariu de Ioana | Aprilie 14, 2008 | Răspunde

  2. Clar, draga Ioana, concluzia de la sfarsitul filmului dovedeste mai mult bun simt si intelegere pentru vremurile „intunecate” in care acest carti sfinte au fost scrise😉

    Iar despre evolutia pana la pierzanie a crestinismului, cineva (el stie cine e😉 ) imi spunea , ca adevaratii crestini sunt cei ce imbratisau crestinismul de bunavoie – si care adeseau mureau in coltii leilor – si nu cei botezati direct (copii in fasa), pentru ca asa ajungeau sa-l inteleaga …

    Deci sunt de acord cu tine …😉

    Comentariu de airbornb | Aprilie 14, 2008 | Răspunde


Lasă un răspuns

