Airborn's Bla-Bla-uri

Air-Born-Blogger

Fitna, The Movie


Un filmuletz controversat, anti-Islam, Fitna, il puteti gasi la Realitatea lui Petria.

Bun, am vazut filmuletzul, si recunosc ca m-am ingrozit. Stiam ceva in mare despre Islam, recunosc ca nu prea multe si cred ca numai chestiile generale:

-> Islamul recunoaste Vechiul si Noul Testament;

-> Mahomed se considera un continuator al lui Iisus, pe care il considera insa un simplu profet;

-> citisem pe undeva (Mircea Eliade sau prin alta parte) ca se spune acolo – in Koran – ca mantuirea poate fi atinsa si prin oricare dintre celelalte 2 religii ale Cartii : Mozaicism si Crestinism.

Am citit in seara asta, in viteza, in Mircea Eliade, Istoria Credintelor si Ideilor Religioase, vol III, cate ceva, nu am gasit insa nimic exact despre recunoasterea celor 2 religii ale Cartii . Poate totusi m-am inselat, sau poate nu … Voi mai cauta.

Martie 30, 2008 - Posted by | Recomandari | , ,

21 comentarii »

  1. Mie mi se pare o scoatere din context a citatelor coranice, o combinare cu discursuri ale unor musulmani care ei insisi nu pricep prea bine Coranul, la care adaugam niste imagini socante ca sa impresionam.

    Despre djihad, citeste te rog articolul asta, e extraordinar: http://radugonciar.blogspot.com/2007/05/rzboi-sfnt-pace-sfnt-jihadul-i.html

    Iar, pentru cealalta fata a monedei: http://palestinalacrimamea.blogspot.com

    Nu, Coranul nu recunoaste ca atare cele 2 religii, dar le respecta totusi destul de mult.

    Comentariu de Ioana | Martie 31, 2008 | Răspunde

  2. Bun , merci, le voi citi. Recunosc ca amintirile mele erau destul de prafuite …

    Comentariu de airbornb | Martie 31, 2008 | Răspunde

  3. Eu zic sa cititi urmtorul citat din Philippe Gaudin (coord)-Marile Religii: „Toti cei care cred intr-un Dumnezeu unic, conformandu-se si supunandu-se invataturilor transime de Moise Iisus, Mahomed, sau oricare alt profet, sunt in conceptia Coranului musulmani, indiferent daca aceasta se intampla inainte de revelatia Coranului sau dupa aceea. Coranul afirma in versetul 62, surata 2:
    „Cei care au crezut ( in mesajul lui Mahomed), evreii, crestinii, sabeenii< cei dintre ei care cred in Dumnezeu si in ultima zi si fac fapte bune; acestia isi vor afla rasplata de la Domnul lor. Ei nu vor cunoaste teama si nu vor fi in suferinta.”
    Coranul recunoaste iudaismul si crestinismul prin insusi faptul ca se considera continuarea lor fireasca. Cu aceasta ocazie, el aduce un omagiu evreilor si crestinilor, numindu-i ahl al kitab-oamenii cartii sau ahl al dhikr, oamenii chemarii. Acesti credinciosi siceri, virtuosi si cucernici sunt conform Coranului muslimin curati, adepti ai pacii lui Dumnezeu, musulmani”.

    Comentariu de osama cel pasnic | Aprilie 1, 2008 | Răspunde

  4. Osama cel pasnic, saru’ mana pentru comppletari … super faine.

    Ioana, vezi ce spune Osama ?😉
    Si doar atat mai spun: io unu’, il cunosc personal pe acest Osama cel Pasnic (of course ca nu are legatura cu celalalt Osama Bin Laden … ) si am incredere 200% in ce zice el😉. Plus ca a furnizat si autorul din care citeaza.

    Comentariu de airbornb | Aprilie 2, 2008 | Răspunde

  5. Inseamna ca am folosit termenul recunoaste in sensuri diferite. Eu cand am vorbit despre recunoasterea unei religii, m-am gandit la faptul ca acea religie este recunoscuta ca o cale spre mantuire. Nu sunt eu experta, dar nu cred ca asa se intampla in raportul isla-crestinism.

    Este acelasi lucru ca atunci cand spunem ca crestinii „recunosc” religia iudaica, dar o recunosc ca pe o religie ce a existat, dar o data cu venirea lui Iisus Hristos nu mai poate fi urmata.

    Si ca sa fiu carcotasa: sura 2, versetul 62 din Coran spune altceva😛 .

    Comentariu de Ioana | Aprilie 3, 2008 | Răspunde

  6. Crestinii recunosc religia iudaica, da’ nu o recunosc ca o cale de mantuire.😉
    Citatul din Coran al lu’ Osama cel pasnic … spune cam altceva …
    Iar versetul citat de tine … imi este necunoscut😀 … L-am scapat😉

    Comentariu de airbornb | Aprilie 3, 2008 | Răspunde

  7. Nu, nu… cu ultima replica extrem de ambigua am vrut doar sa spun ca Osama cel pasnic a gresit citatia din Coran. El citeaza sura 2, versetul 62, dar daca te uiti in Coran in locul respectiv scrie altceva, nu ce a zis e ca scrie. Na, sper ca acum e mai clar😀 .

    Comentariu de Ioana | Aprilie 4, 2008 | Răspunde

  8. Aha … nu posed asa ceva (Coran);) Oricum, din cate inteleg eu, nu a citat direct din Coran, ci din Philippe Gaudin – Marile Religii. Cred ca am cartea respectiva, o sa caut si io.

    Comentariu de airbornb | Aprilie 4, 2008 | Răspunde

  9. Coranul afirma in versetul 62, surata 2:
    “Cei care au crezut ( in mesajul lui Mahomed), evreii, crestinii, sabeenii< cei dintre ei care cred in Dumnezeu si in ultima zi si fac fapte bune; acestia isi vor afla rasplata de la Domnul lor. Ei nu vor cunoaste teama si nu vor fi in suferinta.”

    Deci a citat direct din Coran😛

    Comentariu de Ioana | Aprilie 4, 2008 | Răspunde

  10. Deci, draga Ioana, aburesti lumea😉. Osama -mai exact Philippe Gaudin – a citat corect si tu carcotesti😉

    Comentariu de airbornb | Aprilie 4, 2008 | Răspunde

  11. Ceeee faaaaac🙂 ? Mai, zici ca traim in universuri paralele😛 . Citatul de acoo put si simplu nu se alfa in sura 2, versetul 62. Acolo scrie altceva🙂 .

    Comentariu de Ioana | Aprilie 5, 2008 | Răspunde

  12. Ioana, bun,
    Sa o luam pe rand:
    1. Osama a zis „versetul 62, surata 2” (comentariul #3).
    2. Comentariul tau #5 spune:
    „Si ca sa fiu carcotasa: sura 2, versetul 62 din Coran spune altceva😛 .”
    3. Comentariul tau #9 spune:

    Coranul afirma in versetul 62, surata 2 …

    La sfarsit adaugi : „Deci a citat direct din Coran :P”.
    4. La #11 spui : „Citatul de acoo put si simplu nu se alfa in sura 2, versetul 62. Acolo scrie altceva🙂 .”

    Nu mai inteleg nimic … Subscriu la ideea ta ca „zici ca traim in universuri paralele”…;)

    Comentariu de airbornb | Aprilie 5, 2008 | Răspunde

  13. Uff… ce va mai contraziceti… mai bine faceti ca mine de cautati exact versetul 62, surata 2.🙂 Nu sunt sigura ca asta este, insa astept confirmarea…😛
    „Cei care au crezut in [Islam], precum si aceia dintre cei care s-au iudaizat, dintre crestinii si sabeenii, care au crezut in Allah si in Ziua de Apoi si au facut bine, vor avea rasplata lor de la Domnul lor. Ei n-au a se teme si nici nu se vor mahni.” (Sursa: http://www.islam.ro/coran.pdf)

    Comentariu de Angi | Aprilie 8, 2008 | Răspunde

  14. Si confirmarea vine… ce-am gasit eu este foarte asemanator cu ce-a citat osama cel pasnic, deci… traducerea e de vina!😛 Si… good night!

    Comentariu de Angi | Aprilie 8, 2008 | Răspunde

  15. ei airbornb, eu am inteles ce a vrut sa zica ioana, tu ai spus ca osama a citat din nush ce carte iar ea a spus ca osama a citat direct din coran dar a citat gresit, pt ca la versetul 62 scrie altceva
    dar angi are dreptate, sunt mici diferente de traducere si atat

    Comentariu de stefan | Aprilie 13, 2008 | Răspunde

  16. Mai, in Coranul meu (care recunosc ca poate fi foarte personal, datorita editurilor geniale din Romania), sura 2, versetul 62 suna exact asa: „Si i-am pus ca pilda pentru cei de fata si cei viitori si ca indemnare pentru cei cuviosi”. Asta tot incerc sa ziiiiiiic🙂 .

    Comentariu de Ioana | Aprilie 14, 2008 | Răspunde

  17. Bun, cand sunt mici diferente de traducere … e acceptabil … cand sunt mari …😀 ca in cazul de fata …😉 nu mai e acceptabil.

    Osama, a citat din acea carte si nu direct din Coran. L-am intrebat eu si mi-a zis (repet nu e Osama cel rau si Binladen … ). Tot el mi-a zis, ca din cate stie, atunci cand se traduce o carte ce contine citate, de obicei nu se traduc citatele , ci se iau din sursa tradusa deja (daca exista bineinteles ).

    Comentariu de airbornb | Aprilie 14, 2008 | Răspunde

  18. A, cred ca varianta mea de Coran e aiurea, pentru ca si Angi citeaza dintr-o alta sursa si e la fel ca la Osama.

    Comentariu de Ioana | Aprilie 15, 2008 | Răspunde

  19. Probabil ca da … da’ ai o varianta de Coran?😉

    Comentariu de airbornb | Aprilie 17, 2008 | Răspunde

  20. Pai in mod logic ar trebui sa am Coranul, nu o varianta. Dar sa multumim editurilor romanesti😀 .

    Comentariu de Ioana | Aprilie 20, 2008 | Răspunde

  21. Ei Ioana, sunt mandru ca te-am putut ajuta sa multumesti editurilor romanesti🙂 , simt ca am facut si eu ceva bun …🙂

    Comentariu de airbornb | Aprilie 21, 2008 | Răspunde


Lasă un răspuns

