Airborn's Bla-Bla-uri

Air-Born-Blogger

Intamplare in centrul Bucurestiul. Prilej de intrebari retorice


Azi, Centrul Bucurestiului, Romania, Europa. Parchez masina regulamentar. Cobor. Fac cativa pasi. Apare un baiat. Ma intreaba cat stau. Ma uit la el, sigur nu are contract de munca la Dali. Ma gandesc totusi ca masina mea arata mai bine fara zgarieturi. Deci ii raspund: cam o ora si ii intind o hartie de 1 leu. O ia, imi spune sec ca trebuie sa ii mai dau inca 2. Pana sa zic ceva, fuge sa mai incaseze de la un altul. Se intoarce. Il intreb de ce 3 lei. Raspunde ca atata costa. Ii zic ca de ce i-as mai da, oricum i-am dat 1 leu pentru ceva gratis. Se uita la mine. Imi zice sa ii mai dau 2 lei sa-si ia o bere. Ii zic sec NU. Imi arunca o privire taioasa. Pleaca. Intru intr-un bar. Dupa 5 minute ies. Mut masina la 300 de metri de vechiul loc. Un loc luminat si totusi ascuns zonei in care fusese initial.
De ce? Pentru ca imi place asa cum e, fara zgarieturi. Fara cauciucuri desumflate. Astea sunt motivele mele.
Si totusi? De ce? De unde atata tupeu pe acesti golani care storc bani prin intimidare? Nu intimidare directa – „da-mi bani ca iti zgarii masina” – ci indirecta – un fel de „bine, nu-mi da cat cer…”. Foarte simplu: pentru ca nimeni nu le face nimic. Pentru ca nu se tem de nimeni si nimic. De ce? Pentru ca cine ar trebui sa ne protejeze drepturile si proprietatea – Politia, institutiile Statului – dorm in papasoi.

Intrebari si pentru altii…
1. De ce avem o Politie ineficienta, care ia spaga de la toti nenoricitii si prefera sa declari pierdut un portofel curat doar ca sa iasa ei bine la statistici – ca oricum scapa repede …

2. De ce simtul civic pare sa fi murit in Romania? De ce oamenii nu mai sunt oameni si nu se ajuta intre ei ? De ce atunci cand ne sunt incalcate drepturile nu protestam , nu sunam la Politie si nu facem scandal?

PS: Stilul epistolar – sau pe fuga – se datoreaza nervozitatii si faptului ca a fost scrisa de pe mobil. Prima parte – relatarea faptelor – am facut-o chiar in acel bar.

Martie 26, 2008 - Posted by | Bla bla-uri | , ,

2 comentarii »

  1. Ai sunat la politie sa raportezi incidentul? De ce nu procedezi in felul urmator : ” 1. Da,ma’ntorc in 10min, n’am marunt, ma’ntorc si’ti dau restul ;
    2. suni la politie si ceri asistenta
    3. confrunti individul cu politia langa tine

    Eu mi’am facut un obicei sa las biletele acelor nesimtiti care’si parcheaza masinile pe trotuar ( stiu ca nu sunt parcari ) si blocheaza tot spatiul pietonal, trebuie sa ma strecor printre masini, stergandu’le in acelasi timp de tot noroiul…m’am saturat! Este un prim avertisment politicos de informare, pasul 2 sun la politie daca vad aceeasi situatie, pasul 3 ( daca pasul 2 nu functioneaza) va fi un sut in tabla aia metalizata pe care si’o doreste parcata sub balcon, ca deh, nu poate sa’si plimbe oasele mai mult de 5 m pana la scara!
    Simtul civic la roman este sublim..dar lipseste cu desavarsire…nu mai poate fi relansat,re-re-re,etc… suntem TOTI niste egoisti!

    Comentariu de Kanoknual | Aprilie 1, 2008 | Răspunde

  2. Ai dreptate, ACUM nu am facut nimic de fapt. Doar sa imi mut masina. Dar, in trecut, cand mi-am gasit masina blocata in parcare, am tot sunat la politie. Rezultatul: „trimitem un echipaj”. Si l-au trimis la Sfantu’ Asteapta…
    Subscriu la parerea ta despre simtul civic la romani …
    10x.

    Comentariu de airbornb | Aprilie 1, 2008 | Răspunde


Lasă un răspuns

