Airborn's Bla-Bla-uri

Air-Born-Blogger

Icoane in scoli … ?!


Cred in Dumnezeu, m-am nascut Crestin Ortodox (cu alte cuvinte parintii mei crestini ortodoxi si ei m-au botezat si insuflat aceasta religie) dar pe parcurs am invatat cate ceva! Ca 1 si cu 1 fac 2, ca daca cerul se innoreaza poate sa vina ploaia si asa, incet incet, am inceput sa gandesc putin cate putin.

Si de la acest putin cate putin am ajuns azi la putin mai mult :)) , cu alte cuvinte pot sa ma aberez oarecum coerent! Iata mai jos o astfel de mica demonstratie de aberatiune!

Biserica Ortodoxa Romana mi se pare o institutie invechita si intr-un fel perversa😉 . De ce perversa? Uitati cateva motive:

1. BOR a colaborat cu regimul comunist. Cam la toate nivelurile. De la fostu’ Patriarh (Dumnezeu sa-i ierte pacatele si sa-l hodineasca in pace) pana la ultima opinca cu patrafir. Bineinteles, au fost si exceptii. Scuze acelor exceptii.

2. BOR a ajutat la prigonirea Bisericii Greco/Romane Catolice si a preotilor sai. BOR si-a insusit din „posesiunilor” altor culte din Romania in epoca comunista. Ba mai mult, BOR nu a avut bunul simt sa le returneze dupa asa zisa Revolutie din 1989. Astfel , am asistat la mici meciuri de box intre enoriasii ortodoxi si cei catolici! Si a fost un box un grup, cu atat mai interesant!🙂

3. BOR a inchis ochii la daramarea a zeci sute de biserici, unele vechi si cu cu semnificatie istorica.

4. Dupa Revolutie, BOR, care in esenta nu ar trebui sa faca politica, arata ca are o agenda politica proprie. De exemplu, a negociat la sange acordul pentru vizita istorica a Papei Ioan Paul al II-lea! Ecumenismul ii interesa mai putin atunci, era foarte important insa sa santejeze statul roman pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului.

5. Catedrala Mantuirii Neamului, o constructie ce ameninta sa „umbreasca” cealalta constructie megalomanica a acestei biete tari. Chiar e nevoie de asa ceva?! Mai ales ca stim cine va plati pentru aceasta constructie! Eu , tu , noi , fraierii … ca de obicei.

6. Biserica Catolica, prin seful ei de atunci, Papa Ioan Paul al doilea, si-a cerut scuze pentru toate greselile si atrocitatile facute de biserica sa in cele 2 secole de crestinism. BOR nu numa’ ca nu si-a cerut scuze pt colaborarea cu regimul comunist, mai mult neaga aceasta colaborare. Ierarhii sai au contestat verdictul de politie politica si au zic ca nu recunosc CNSAS-ul. Cu alte cuvinte, se cred putin mai presus de lege si de muritorii de rand (adica aia fara patrafir).

Revenind la titlul acestui bla-bla, cred in Dumnezeu, cred mai putin in BOR. Cu alte cuvinte, cred ca de fapt conteaza fondul si nu forma. Iar icoanele in scoli nu le inteleg, la fel cum nu inteleg de ce ar trebui sa punem insemne islamice, iudaice, budiste etc. Locul icoanelor este la biserica fiecaruia si nu in locuri publice.

Un alt subiect controversat dupa parerea mea este religia in scoli. Eu am facut religie in scoala generala si imi aduc aminte cu placere despre acele ore. Dar am avut privilegiul de a invata ore cu un preot ceva mai citit si mai luminat la minte. Ceea ce, parerea mea, e chiar un privilegiu destul de rar😉. Am auzit la radio azi, un interviu cu cineva care spunea cam asa:

„Religia in scoli este groaznica. Uitati-va, de exemplu, pe manualul de Religie de clasa a VII-a. Sunt descrise acolo ritualul de inmormantare si de spalare al mortilor” . M-am ingrozit sincer.

Imi aduc aminte o discutie despre judecata de apoi din generala. Un coleg a intrebat cum e cu judecata de apoi, daca e asa cum e desenata la o manastire din nordul Moldovei. Preotul a zambit si a inceput sa ne explice despre liberul arbitru, ce ne da posibilitatea de a alege pe ce drum mergem. In final, ne-a spus ca ,probabil, judecata de apoi va fi una a constiintei noastre, eliberata de „povara” liberului arbitru. O mica diferenta, nu ?

Depun stiloul si imbratisez perna …

Addendum :

Si dupa ce am depus stiloul, tot cautand perna, am dat peste articolul ce-a cauzat acest bla-bla:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-2473886-religia-obiect-studiu-pana-clasa-cel-putin.htm

Maine poimaine, Patriarhul Daniil, va cere si un scaun in guvern, ca sa fie sigur ca guvernarea se face cu acordul lui Dumnezeu😉

Addendum 2: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-2474187-razboiul-crucifixului-compromisul-german-tema-interzicerii-simbolurilor-religioase-scoli.htm

Februarie 29, 2008 - Posted by | Bla bla-uri

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

